hundertwasserblog

Home » Scale models » Buurtbewoners betegelen tunnel in Hoorn

Buurtbewoners betegelen tunnel in Hoorn


Niet alles is de verantwoordelijkheid van de gemeente, vindt Maria van Nuland. De bewoners van de Kersenboogerd in Hoorn (NH) kunnen hun wijk ook zelf leefbaarder maken. De wijkwerkster zoekt mannen en vrouwen die in september willen helpen met betegelen van de spoortunnel bij het Betje Wolffplein.

,,Ik zorg persoonlijk voor de koffie en broodjes”, lacht Van Nuland. Het ontwerp van wijkbewoner Gerrie Voortman ligt al klaar op het bureau van Van Nuland. Ook de twee professionele tegelzetters zijn voor september al ingehuurd om de klus te klaren.

,,Alleen kunnen zij het werk niet met zijn tweeën opknappen, dus verwacht ik vanuit de wijk flink wat hulp. We hebben al vijftien aanmeldingen, maar ik verwacht dat we een hele maand bezig zijn met de werkzaamheden. Bovendien wordt het alleen maar gezelliger als er meer mensen meedoen.”

Niet alleen de tunnel wordt versierd met een sierlijk tegelpatroon, maar ook de muren van de trappen naar de perrons toe krijgen een soortgelijk motiefje. ,,De tegels zijn van dezelfde makelij als die op de Rondeelstraat zijn gebruikt. Ik weet zeker dat het resultaat heel mooi wordt.”

De kosten worden grotendeels gedragen door De Omring en de gemeente Hoorn. ,,Zij dragen hun steentje bij. Ik ga zorgen voor voldoende mensen. We gaan werken in twee ploegen. De een werkt van acht tot twaalf uur en de andere van twaalf tot vier uur. We werken wel alleen op doordeweekse dagen, maar desondanks hoop ik dat ik genoeg vrijwilligers kan vinden.”

Voor meer informatie: Maria van Nuland, telefoonnummer 0229-219966, of 06-22204448.

Bron: www.nhd.nl

