hundertwasserblog

Home » Info from webmaster » Ronald Mc Donald Kindervallei nadert zijn voltooiing

Ronald Mc Donald Kindervallei nadert zijn voltooiing


 

Het is al weer een tijdje terug dat ik wat op deze weblog heb geplaatst. Ik ben zelf een tijd met verbouwen bezig geweest en heb naast de verbouwing in de geest van Hundertwasser ook diverse aanpassingen in mijn huis aangebracht.
Stom excuus natuurlijk maar wel de waarheid.

Maar nu dan toch weer nieuwe updates en wel over Hundertwasser in Nederland. In Limburg wordt er gebouwd en naar verwachting zal het gebouw in september klaar zijn.
Ik heb diverse foto’s die in augustus 2007 door Harry bakker zijn gemaakt. Ga er maar even voor zitten en geniet.

11 km van Maastricht in het dorp Houthem St. Gerlach wordt een ontwerp van de architect/kunstenaar Hundertwasser gerealiseerd. In september 2007 zal dit kunstwerk de deuren openen als de Ronald McDonald Kindervallei. Het wordt een logeeradres voor gezinnen met een kind met een handicap, er komt een dagopvang en het wordt een vakantieadres voor gezinnen met een kind met een handicap.

Hundertwasser vertelde dat een kleur pas zijn kracht krijgt nadat je er zwart hebt naastgeplaatst. Kijk zelf op de foto’s hoe intens de kleuren worden naast het zwart.

 

 

Ramen als ogen

Ogen waarbij je zwarte make-up aanbrengt, krijgen ineens veel meer uitdrukking dan ogen met blonde wimpers en zonder make-up. Zo werkt dat ook met zwarte raamkozijnen. Deze geven de uitdrukking aan je gevel.
Rogier van den Berg

Architect Heinz Springmann heeft verschillende projecten samen met Friendensreich Hundertwasser gerealiseerd. In Plochingen (Duitsland) bouwde hij ‘Der Regenturm’, een woon- en winkelcentrum.
In Essen werkte hij de ideeën van Friedensreich Hundertwasser voor een ‘Kinder- und Elternheim’ uit, in opdracht van de Duitse McDonald’s Kinderhilfe. Hierna gaf het Nederlandse Ronald McDonald Kinderfonds opdracht tot de bouw van Ronald McDonald Kindervallei te Houthem naar een ‘Hundertwasser-ontwerp’ onder leiding van architect Heinz Springmann.

Officiele Opening
Zaterdag 22 september van 13.00 tot 17.00 uur

Open Huis
Zondag 23 september van 12.00 tot 16.30 uur
Zaterdag 29 september van 12.00 tot 16.30 uur
Zondag 30 september van 12.00 tot 16.30 uur 

Opening voor/door kinderen van Franciscusoord
Vrijdag 19 oktober van 09.30 tot 15.00 uur

 

 

Foto copyrights 2007 Harry Bakker, Hoorn

 

Naar: De Kindervallei, Valkenburg

Sponsormogelijkheden


11 reacties

  1. Jan Bergeik zegt:

    Wat wordt het een prachtig gebouw!

  2. arno bothof zegt:

    Hoi Jan,

    Wat een leuke site/ web-log!

    Wij zijn gek op Hundertwasser, en op een van mijn zoektochten kwam ik deze web-log tegen.

    Wij zijn op zoek naar een origineel gesigneerd werk van Hundertwasser; een litho of zeefdruk.
    Het valt ons wel op, dat zelfs zeefdrukken met een grote oplage (denk bvb aan “Island of Lost Desire”) vaak erg veel geld kosten!

    Ik ben op zoek naar goede betrouwbare galleries; dat is al een puzzel op zich.

    Heb jij ervaring met aanschaf van een dergelijk kunstwerk via email-kanalen zoals ebay Duitsland of Oostenrijk???

    Als je nog “inside-tips” voor mij hebt, dan hoor ik dat natuurlijk ontzettend graag!

    Met vriendelijke groet,
    Arno Bothof

  3. p.c.m.droes zegt:

    in houthem wezen kijken .het is inderdaad een bijzonder gebouw

  4. Thea Coolen, manager van de Kindervallei zegt:

    Beste Rogier,
    Ik ben onder de indruk van uw mooie website!
    Gisteren hebben we de Ronald McDonald Kindervallei geopend, en mede dankzij het heerlijke zonnetje, de aanwezighied van vele sponsoren was het een prachtige dag.
    Vandaag hebben tijdens de open huisdag zo’n 2500 mensen de Kindervallei bezocht en wederom was het een geweldige dag.
    Onze gasten genoten zichtbaar, de stemming was ondanks de drukte zeer sfeervol.

    Het komend weekend van 29 en 30 september zullen we wederom onze deuren openen voor alle mensen die geinteresseerd zijn in het Hundertwassergebouw, de Regenboogspiraal.
    Mocht u voornemens zijn ons dan te bezoeken, dan zou ik bijzonder graag kennis met u willen maken. Indien u zich meld bij een van de vrijwilligers dan kunnen we elkaar wellicht ontmoeten.
    Hartelijke groet, Thea Coolen, manager Kindervallei

  5. Frans van Heeswijk zegt:

    Ik wil graag werken, vrijwillig of betaald in het R Macdonald huis. Sollicitatiebrief volgt.
    Frans van Heeswijk
    Pappersjans 34
    6413 CL Heerlen.
    06-23237135

  6. Frans van Heeswijk zegt:

    Ik wil graag werken, vrijwillig of betaald in het R Macdonald huis. Sollicitatiebrief volgt.
    Frans van Heeswijk
    Pappersjans 34
    6413 CL Heerlen.
    06-23237135

  7. Corry zegt:

    Beste Rogier,
    Zag toevallig je site. Wat schitterend!
    Als donateur van het Ronald Mcdonald kinderfonds waren we op de hoogte van de bouw van de Regenboogspiraal. Ook zijn we fans van Hundertwasser en hebben we veel van zijn werk gezien. We dachten, dat de bouw in Houthem al klaar was en zijn daar op 18 september geweest. Dat bleek vlak voor de officiële opening. Zag er fantastisch uit. Wat zullen die kinderen genieten.
    Groeten en succes verder met je site.

  8. Andrea zegt:

    Dear Rogier,

    I’m writing from Rogner Bad Blumau in Styria, the Hundertwasser Hotel and Thermal spa. I noticed that you have a wrong link to our website, because we have a new one since June. Please use this link: http://www.blumau.com/index.php?id=312 (to our english website)

    Kind regards from Rogner Bad Blumau in Styria
    Andrea Haberl
    Sales & Marketing

  9. saskia zegt:

    Hoi Rogier, leuke Blog. ik ben al jaren fan van Hundertwasser en al minstens 7 keer in zijn museum in Wenen geweest. Ik heb een link naar jouw blog op mijn site: http://www.woonongewoon.nl gezet en ook een foto. ik hoop dat dit okay is. zoniet, wil je het mij dan zeggen dan haal ik ’t er weer af.

    mvgr
    Saskia

  10. Laszlo Szabo zegt:

    Hallo, I have seen a portal which resembles the style of Hundertwasses, in Luxembourg (Kalchesbrueck, opposite to the office of the driving licence service of the technical control authority). I can send photos. I did not find any references to it on the web. I wonder who made it.

  11. Panchita zegt:

    Geweldig gebouw daar in Houthem st Gerlach. Mijn zus woont in het kleine dorp, en toen ik dit gebouw zag, was ik meteen verkocht aan deze kunstenaar. En waar het gebouw voor dient, spreekt mij zeer aan, het is voor zieke kinderen met hun families. het moet heerlijk zijn om in dit gebouw te mogen verblijven, het lijkt een soort van sprookje.
    Ik heb daar dan ook een hele fotoserie gemaakt.Bep Maassen

Reacties zijn gesloten.

